Ebit Lew : Sumbangan 100 Tab Kepada Pelajar Yang Memerlukan



Penceramah terkenal di Malaysia iaitu Ustaz Ebit Lew telah membeli 100 tab untuk diberikan kepada pelajar yang memerlukan. 

Di musim Pandemik covid-19, pihak Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) telah menutup ke semua sekolah yang ada di Malaysia kepada semua pelajar, kecuali pelajar yang menduduki peperiksaan yang besar. seperti SPM .

KPM telah mengubah cara pembelajaran dengan berada di rumah dan menggunakan telefon pintar.Telefon pintar telah menjadi keperluan utama kepada semua pelajar untuk melanjutkan pembelajaran.

Menerusi daripada satu halaman sosial iaitu Facebook, Ustaz Ebit Lew telah memuat naik gambar 100 tab untuk diberikan kepada pelajar yang memerlukan .

"Pohon doakan. Baru sahaja membeli 100 tab untuk dihadiahkan kepada pelajar yang memerlukan untuk kelas online."

“Siapa yang benar-benar perlu boleh hubungi 017-587 0294,”

Kepada pelajar yang memerlukan boleh hubungi di nombor ini, 

017-587 0294

Post a Comment

23 Comments

  1. tak dapat hubungi no yang diberi

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum...
    Sy bharap sangat2 kalau Sy Salah seorang yg btuah mnerima bantuan TAB ini ...
    Supaya anak² Sy tdak ketinggalan DLM pelajaran mereka ...

    ReplyDelete
  3. Sy Pon berharap ank2 sy Akan dpt tab . insyaallah

    ReplyDelete
  4. saya berharap sgt .. no tu call tk dapat

    ReplyDelete
  5. Sy dah wassp tak bls2.betul2 memerlukan

    ReplyDelete
  6. btuah mnerima bantuan TAB ini ...
    Supaya anak² Sy tdak ketinggalan dlm pelajaran mereka ..saya mempunyai 5 org anak..

    ReplyDelete
  7. Aslkm...sy ada satu hpon utk ank blajar..anak ada dua yg belajar..ada rezeki utk ank dpt satu tab alhamdulillah..

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum ustaz saya ada ank 3 semua akan menghadapi peperiksaan tahun ni tingkatan 5,tingkatan 3 dan darjah 6(upsr).masalah belajar online ni agak sukar bg ank² sebab terpaksa berebut hp.jika adik guna kakak tkdpt belajar sbb hp hanya ada 1.nk beli laptop utk kakak tk mampu buat masa skrg.sbb ayahnya hanya kerja kampung.

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum ustaz,saya ada anak 3 orang belajar online pakai sebuah hanpon ambil masa Lama siapkan kerja rumah melalui sebuah hanpon.. Shaja..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum ustaz saya ada dua org ank..
    Sy sangt memerlukan..

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum ustaz.. Anak buah sy 2bradik..anak yatim yg kehilangan mak dh 3 thn.. Ayah nye kerja bawa lori.. Harap sumbangan ustaz dapat mbantu mereka dalam pelajaran...sy col x dpt no tu..

    ReplyDelete
  12. Saya harap ustaz boleh memahami.saya mempunyai 2 org anak kalau ustaz boleh bagi saya nak 1 sahaja pn dah mencukupi ,bersyukur kepada allah smga ustaz dimurahkan rezeki yang berlimpah

    ReplyDelete
  13. Sy call num ni..dh byk kali tak dpt jgk..sy pun nk mohon tab ni jgk..utk anak sy...sy ada 4 putri yg masih bersekolah...dlm keluarga..sy sorg yg berkja.. gaji pn cukup utk tampoh harian...x mampu nk benda lain...dan seorg putra masih 5 bulan..

    ReplyDelete
  14. Assalammualaikum ustaz Ebit Lew..saya seorang ibu tungal..saya ingin memohon tab untuk anak saya yang masih bersekolah..kerana saya tidak mampu untuk membelinya.saya harap ustaz faham keadaan saya yang mempunyai gaji hanya RM550.00 sahaja..

    ReplyDelete
  15. Saya harap dpt la utk ank2 nk belajar ssh brkongsi tel ad satu... Asyik brgaduh je..

    ReplyDelete
  16. Sy ingin memohon tab online ini untuk ank2 sy yg masih beljr tingktn 4,1 dan darjah 5 sy hrp pemohonan sy ni dpt ustaz pertimbang kn kalau dapat 1 tab pon sy berasa bersyukur cgt memudh kn anak2 sy beljar melalui online ini..

    ReplyDelete
  17. ank saya belajar di tingkatan 5,tingkatan 2,darjah 4,darjah 3 dan darjah 1.seorg di KPTM KUANTAN.sebiji handphone untuk 4 org.memang menyukarkan buat ank2 saya.dgn gaji suami yg hanya cukup2 makan.byr sewa rmh dan bil api n air jer.kadang2 nak makan pun x cukup.

    ReplyDelete